Sunday, January 11, 2009

PONDIKAR BETUL...

Agen ini gagal mengorek maklumat terperinci kerana bau busuknya telah disamarkan dengan cukup-cukup sembunyi. Mau kejar tapi orangnya pigi KL. Ada urusan bilang.

Agen kami ada merayau-rayau di KOTA BATU tanya pasal seorang insan yang PONDIKAR. Ini orang memang pendikarlah. Pandai bersilat dan banyak pakai PONDIKOS (sejenis tangkal). Susah mau disalak. Pandai korek lubang tutup lubang. Nasib baik dia belum pandai terbang-terbang, setakat ini ilmu dia baru lompat-lompat. Pakai buku lima biasalah.


Biasalah bah, pendekar kan diajar lompat sini sana. kejap atas batu, kejap atas bumbung rumah, kejap atas pokok.



Agen kami akhirnya melepak di siring-siring kedai kopi dengar komen orang pasal mat SALLEH. Banyak yang tidak suka. Apa yang mereka tidak suka?...

Jeng...jenggg...jengggg
Informasinya belum lengkap pak!

2 comments:

  1. Aku suka betul nama blog kau ni. Serius bah. The true facts pasal anjing ni, walaupun dia suka menyalak, kadang2 mengigit orang tapi anjing ini setia kepada tuannya. Jangan tekana anjing gila. Bahaya tau tu. Ish...otak saya ni pun keliru sudah.

    ReplyDelete
  2. hmm...kenapa tidak menyalak sudah? Joint SAM (http://marudubloggers.blogspot.com) laa kalau tiada rumah. Tapi jangan garang sangat sebab SAM ada pantang larang...

    ReplyDelete